Kalastus muutoksessa

Arnold Bolund nostaa poikansa Jonaksen kanssa troolia Kalixissa

Kuva/Foto: Pekka Turunen

Alumniyhdistyksen yhdessä John Nurmisen Säätiön kanssa järjestämässä tilaisuudessa asiantuntijat keskustelevat muutoksessa olevasta kalastuselinkeinosta, kalastajan ammatista, Itämeren kalakannoista ja Itämeriystävällisestä ruoasta. Keskustelemassa ovat mm. tuoreen Kalastajien kyydissä Itämerellä -kirjan tekijät, kirjailija ja Pohjoismaisen Investointipankin (NIB) viestintäjohtaja Jukka Ahonen sekä Lammin biologisen aseman johtaja Janne Sundell. Tapahtuman ohjelma ja puhujat täydentyvät myöhemmin syksyllä, jolloin myös ilmoittautuminen tapahtumaan avataan.

Torstai 8.12.2022 kello 17, Porthania II (Yliopistonkatu 3).

Helsingin yliopiston Studia Generalia: Sivistys

Helsingin yliopiston avoin ja maksuton Studia Generalia -yleisöluentosarja jatkaa yliopiston perusarvojen käsittelyä, ja syksyllä 2022 teemana on sivistys. Luennot järjestetään tiistaisin 11.10.-22.11. yhteistyössä Kansallisteatterin kanssa Oodissa, K..

Tiedekulma: Euroopan näkymättömät rajat

Helsingin yliopiston Eurooppa-tutkimuksen keskuksen ja Tiedekulman järjestämässä tapahtumassa tutkijat pohtivat, keitä Euroopassa autetaan ja millaisia solidaarisuuden rajoja Euroopan sisällä kulkee. Vuoden 2022 tapahtumat ovat tehneet näkyväksi sen, ..