Kestävyys ja vastuullisuus yliopistolla

Keva-tilaisuus syksy 2022

Tervetuloa Helsingin yliopiston alumneille suunnattuun kestävyys- ja vastuullisuusaiheiseen iltaan tiistaina 4.10.2022 klo 17 Svenska social- och kommunalhögskolanin juhlasalissa!

Helsingin yliopisto linjaa tuoreessa strategiassaan haluavansa olla edelläkävijä kestävyyden ja vastuullisuuden edistämisessä. Kunnianhimoiset tavoitteet eivät kuitenkaan toteudu ilman konkreettisia toimia. Yliopiston uusi Kestävyys ja vastuullisuus -ohjelma kokoaa yhteen yliopiston kestävyys- ja vastuullisuustoimia ja -tavoitteita vuosille 2022–2024.

Erityisenä strategisena tavoitteena yliopisto on nostanut tavoitteekseen nivoa kestävyyden kaikkeen koulutustarjontaansa. Yli 160 asiantuntijan yhteistyönä on jo rakennettu yhteinen kestävyyskurssi, joka on tarjolla kaikille yliopiston opiskelijoille. Koulutusohjelmissa kehitetään lisäksi tieteenalakohtaisia jatkokursseja, joissa kestävyyskysymyksiin syvennytään monitieteisesti ja eri tieteenalojen näkökulmista. Kestävyysosaamisen vahvistaminen -projekti tukee koulutusohjelmia kestävyysopetuksen kehittämisessä ja tarjoaa yliopiston koko henkilöstölle koulutusta kestävyys- ja vastuullisuusosaamisen kehittämiseksi.

Illan aikana kuulemme yliopiston kestävyys- ja vastuullisuustyöstä sekä kestävyysosaamisen kehittämiseen liittyvistä askeleista. Aiheesta alustavat Helsingin ylioipiston kestävän kehityksen ja vastuullisuuden erityisasiantuntija Riina Koivuranta sekä HY:n Kestävyystieteen instituutin yliopistotutkija Tuija Veintie. Lisäksi keskustelemme, millaisia osaamistarpeita alumnit näkevät työelämässä kestävyyteen ja vastuullisuuteen liittyen.

Tapahtumaan on mahdollista osallistua sekä paikan päällä että striimin välityksellä, mutta suosittelemme osallistumista paikan päällä, jotta voit ottaa osaa keskusteluun. Paikan päällä osallistuville on myös tarjolla pientä iltapalaa – tarjoiluiden mitoittamiseksi pyydämme paikan päällä tapahtumaan osallistuvia ilmoittautumaan viimeistään torstaina 29.9. Illan järjestävät yhteistyössä Helsingin yliopiston alumniyhdistys ja Helsinki Alumni -yhteisö.

Tiistai 4.10.2022 kello 17, Svenska social- och kommunalhögskolanin juhlasali (Snellmaninkatu 12).