Kirjallisuuspiiri: Anna Kortelainen

Anna Kortelainen

Kirjallisuuspiirissä keskustellaan Anna Kortelaisen teoksesta Uusi Viipuri. Entä jos jatkosota ei olisikaan syttynyt ja suunnitelmat Viipurin evakoille rakennettavasta uudesta kaupungista olisivatkin toteutuneet? Miten nuori Urho Kekkonen liittyy tähän kaikkeen? Kirjailija ja taidehistorioitsija Anna Kortelaisen Uusi Viipuri kertoo faktoihin nojaten Pohjanlahden rannalle suunnitellusta kaupunkiutopiasta, evakkojen kohtaloista ja heille annetuista lupauksista. Sen lisäksi teos kurkistaa vaihtoehtoiseen historiaan ja pohtii, millainen Uusi Viipuri olisi voinut olla. Anna Baijars haastattelee. Osallistuminen edellyttää ilmoittautumista.

Syksyn Kirjallisuuspiirien ohjelman ovat suunnitelleet Gummeruksen toimitusjohtaja ja kustantaja Anna Baijars ja Kustannusosakeyhtiö Siltalan toimitusjohtaja ja kustantaja Touko Siltala.

Maanantai 11.10.2021 kello 17-18, Metsätalo Sali 1 (Unioninkatu 40). Tapahtumaa voi seurata myös suoratoistona.

Kirjallisuuspiiri: Salla Leponiemi

Kirjallisuuspiirissä keskustellaan Salla Leponiemen teoksesta Niin kauan kuin tunnen eläväni. Taidemaalari Elin Danielson. Miksi menestynyt ja omana aikanaan laajasti tunnustusta saanut kultakauden taidemaalari Elin Danielson-Gambogi tunnetaan nykyään mon..

Kirjallisuuspiiri: marraskuu

Kirjallisuuspiirin vieras vahvistuu elokuun alussa. Osallistuminen edellyttää ilmoittautumista. Syksyn Kirjallisuuspiirien ohjelman ovat suunnitelleet Gummeruksen toimitusjohtaja ja kustantaja Anna Baijars ja Kustannusosakeyhtiö Siltalan toimitusjohtaja ja ..