Kirjallisuuspiiri: Anna Kortelainen

Anna Kortelainen

Kirjallisuuspiirissä keskustellaan Anna Kortelaisen teoksesta Uusi Viipuri. Entä jos jatkosota ei olisikaan syttynyt ja suunnitelmat Viipurin evakoille rakennettavasta uudesta kaupungista olisivatkin toteutuneet? Miten nuori Urho Kekkonen liittyy tähän kaikkeen? Kirjailija ja taidehistorioitsija Anna Kortelaisen Uusi Viipuri kertoo faktoihin nojaten Pohjanlahden rannalle suunnitellusta kaupunkiutopiasta, evakkojen kohtaloista ja heille annetuista lupauksista. Sen lisäksi teos kurkistaa vaihtoehtoiseen historiaan ja pohtii, millainen Uusi Viipuri olisi voinut olla. Anna Baijars haastattelee. Osallistuminen edellyttää ilmoittautumista.

Syksyn Kirjallisuuspiirien ohjelman ovat suunnitelleet Gummeruksen toimitusjohtaja ja kustantaja Anna Baijars ja Kustannusosakeyhtiö Siltalan toimitusjohtaja ja kustantaja Touko Siltala.

Anna Kortelaisen kirjan Uusi Viipuri voi ostaa jäsenetuhintaan 23 € (norm. 26,20 €), joko paikan päällä tai Adlibriksen sivuilta alla olevalla linkillä. Anna Kortelainen signeeraa kirjoja tilaisuuden jälkeen paikan päällä.

Maanantai 11.10.2021 kello 17-18, Metsätalo Sali 1 (Unioninkatu 40). Tapahtumaa voi seurata myös suoratoistona.

Kuva: Helen Korpak

Kirjallisuuspiiri: Annika Luther

Kirjailija, biologi Annika Luther kertoo teoksestaan Rukiin viljava historia. Luther on koulutukseltaan biologi ja työskentelee biologian, maantieteen ja ihmisen ekologian lehtorina Töölön lukiossa. Kirjailijana häneltä on julkaistu aiemmin kolme romaani..
Kuva: MIlka Alanen