Kirjallisuuspiiri: Leena Krohn

Leena Krohn kuva Liisa Takala

Kuva: Liisa Takala

Finlandia-palkitun kirjailija Leena Krohnin laaja tuotanto sisältää romaaneja, lastenkirjoja, novelleja ja esseitä. Hänen tuorein teoksensa Sydänystävä (Teos 2024) on runomuotoon kirjoitettu ajaton lastenkirja ulkopuolisuudesta ja ystävyyden voimasta. Krohn on myös itse kuvittanut kirjan. Kirjallisuuspiirissä Krohnia haastattelee Teoksen toimitusjohtaja Nina Paavolainen.

Kirjallisuuspiirissä kirjailijat ja tutkijat keskustelevat tuoreista teoksistaan. Maanantaisin painopiste on kaunokirjallisuudessa ja tiistaisin esillä ovat Helsingin yliopiston tutkijoiden työhön perustuvat tietokirjat. Kirjallisuuspiirin maanantai-iltojen ohjelman ovat suunnitelleet S&S:n kustantaja Mirjam Ilvas ja Teoksen toimitusjohtaja Nina Paavolainen. Tutkijatiistaiden ohjelmasta vastaavat humanistisen tiedekunnan dekaani, tietokirjallisuuden professori Pirjo Hiidenmaa ja Suomen tietokirjailijat ry:n entinen puheenjohtaja, emeritusprofessori Markku Löytönen.

Maanantai 13.5.2024 kello 17-18, Porthania PIII (Yliopistonkatu 3). Tapahtumaa voi seurata myös suoratoistona.

Kuva: Miikka Pirinen

Kirjallisuuspiiri: Vappu Kannas

Kirjallisuuspiirin vieraaksi saapuu kirjailija, kirjallisuudentutkija ja kääntäjä FT Vappu Kannas keskustelemaan S&S:n kustantaja Mirjam Ilvasin kanssa romaanistaan Kimalaisten kirja (S&S 2023). Kannas on väitellyt L. M. Montgomeryn päiväkirjo..
Kuva: Perttu Saksa