Kirjallisuuspiiri: Meri Valkama

Meri Valkama kuva Perttu Saksa

Kuva: Perttu Saksa

Mitä Tarja Halonen ajattelee nyt vanhoista päätöksistään ja mm. suhteestaan Putiniin? Mikä saa kahdeksankymppisen presidentin edelleen kiertämään maailmaa ja sen kriisipesäkkeitä? Meri Valkama seurasi vuoden ajan Halosen työtä, ja hänen kirjansa Perinnönjako – Keskusteluja Tarja Halosen politiikasta (S&S 2024) perustuu heidän keskusteluihinsa. Kirjallisuuspiirissä Valkamaa haastattelee S&S:n kustantaja Mirjam Ilvas.

Kirjallisuuspiirissä kirjailijat ja tutkijat keskustelevat tuoreista teoksistaan. Maanantaisin painopiste on kaunokirjallisuudessa ja tiistaisin esillä ovat Helsingin yliopiston tutkijoiden työhön perustuvat tietokirjat. Kirjallisuuspiirin maanantai-iltojen ohjelman ovat suunnitelleet S&S:n kustantaja Mirjam Ilvas ja Teoksen toimitusjohtaja Nina Paavolainen. Tutkijatiistaiden ohjelmasta vastaavat humanistisen tiedekunnan dekaani, tietokirjallisuuden professori Pirjo Hiidenmaa ja Suomen tietokirjailijat ry:n entinen puheenjohtaja, emeritusprofessori Markku Löytönen.

Maanantai 8.4.2024 kello 17-18, Porthania PIII (Yliopistonkatu 3). Tapahtumaa voi seurata myös suoratoistona.

Kuva: Miikka Pirinen

Kirjallisuuspiiri: Vappu Kannas

Kirjallisuuspiirin vieraaksi saapuu kirjailija, kirjallisuudentutkija ja kääntäjä FT Vappu Kannas keskustelemaan S&S:n kustantaja Mirjam Ilvasin kanssa romaanistaan Kimalaisten kirja (S&S 2023). Kannas on väitellyt L. M. Montgomeryn päiväkirjo..
Kuva: Liisa Takala