Kirjallisuuspiiri: Salla Leponiemi

Salla Leponiemi

Kirjallisuuspiirissä keskustellaan Salla Leponiemen teoksesta Niin kauan kuin tunnen eläväni. Taidemaalari Elin Danielson. Miksi menestynyt ja omana aikanaan laajasti tunnustusta saanut kultakauden taidemaalari Elin Danielson-Gambogi tunnetaan nykyään monia aikalaisiaan huonommin? Värikkään taiteilijaelämäkerran Niin kauan kuin tunnen eläväni kirjoittanut taidehistorioitsija ja laulaja Salla Leponiemi keskustelee Danielson-Gambogin elämästä, taiteesta ja rakkauksista yhdessä kustantaja Anna Baijarsin kanssa. Osallistuminen edellyttää ilmoittautumista.

Syksyn Kirjallisuuspiirien ohjelman ovat suunnitelleet Gummeruksen toimitusjohtaja ja kustantaja Anna Baijars ja Kustannusosakeyhtiö Siltalan toimitusjohtaja ja kustantaja Touko Siltala.

Maanantai 13.9.2021 kello 17-18, Metsätalo Sali 1 (Unioninkatu 40). Tapahtumaa voi seurata myös suoratoistona.

Kirjallisuuspiiri: Juha Hurme

Juha Hurme esittelee näyttein, lauluin ja mietelausein Aleksis Kiven ydinoppia ja metsäekologiaa. Mukana on Kiven modernismia laajentamassa myös ripaus Elmer Diktoniusta ja Gunnar Björlingiä. Finlandia-palkitun kirjailija, teatterintekijä Juha Hurmeen vi..
Kuva: Murdo MacLeod

Kirjallisuuspiiri: Maggie O’Farrell