Kirjallisuuspiiri: Salla Leponiemi

Salla Leponiemi

Kirjallisuuspiirissä keskustellaan Salla Leponiemen teoksesta Niin kauan kuin tunnen eläväni. Taidemaalari Elin Danielson. Miksi menestynyt ja omana aikanaan laajasti tunnustusta saanut kultakauden taidemaalari Elin Danielson-Gambogi tunnetaan nykyään monia aikalaisiaan huonommin? Värikkään taiteilijaelämäkerran Niin kauan kuin tunnen eläväni kirjoittanut taidehistorioitsija ja laulaja Salla Leponiemi keskustelee Danielson-Gambogin elämästä, taiteesta ja rakkauksista yhdessä kustantaja Anna Baijarsin kanssa. Osallistuminen edellyttää ilmoittautumista.

Syksyn Kirjallisuuspiirien ohjelman ovat suunnitelleet Gummeruksen toimitusjohtaja ja kustantaja Anna Baijars ja Kustannusosakeyhtiö Siltalan toimitusjohtaja ja kustantaja Touko Siltala.

Maanantai 13.9.2021 kello 17-18, Metsätalo Sali 1 (Unioninkatu 40). Tapahtumaa voi seurata myös suoratoistona.

Kirjallisuuspiiri: Anna Kortelainen

Kirjallisuuspiirissä keskustellaan Anna Kortelaisen teoksesta Uusi Viipuri. Entä jos jatkosota ei olisikaan syttynyt ja suunnitelmat Viipurin evakoille rakennettavasta uudesta kaupungista olisivatkin toteutuneet? Miten nuori Urho Kekkonen liittyy tähän kai..

Kirjallisuuspiiri: Henrik Meinander

Henrik Tikkasen (1924-1984) komea skandaalinkäryinen 70-luvun muistelmaromaanien sarja jätti varjoonsa hänen yhteiskunnalliset kuvituksensa, pakinansa ja aforisminsa Helsingin Sanomissa 1967-1972. Historiantutkija, professori Henrik Meinander herättää ri..