Kulttuuritreffit: Nuoret 2023

Nuoret 2023 suorakaide

Toukokuun Kulttuuritreffeillä suuntaamme Taidehalliin tutustumaan Nuoret 2023 -näyttelyyn. Nuoret-näyttely on vuodesta 1939 Taidehallissa järjestetty nuorten taiteilijoiden yhteisnäyttely, joka esittelee suomalaisten tai Suomessa asuvien alle 35-vuotiaiden taiteilijoiden uusia töitä. Joka toinen vuosi järjestettävän näyttelyn toteuttaa Suomen Taiteilijaseura ja siihen ovat vuosien saatossa osallistuneet monet sittemmin legendaariseen asemaan kohonneet taiteilijat Tove Janssonista Eila Hiltuseen.

Nuoret 2023 -näyttely esittelee yhteensä 35 uuden sukupolven taiteilijaa tai taiteilijaryhmää kaikkiaan seitsemässä eri tilassa Helsingissä. Näyttely haastaa ja uudistaa kuvataiteen vakiintuneita tuotanto- ja näyttelykäytäntöjä. Näyttelyhanke luo tulevaisuuden mahdollista maailmaa, jossa kuvataiteen arvostus kasvaa yhteiskunnassa, kuvataiteilija tulee toimeen työllään ja kuvataiteesta nauttivat yhä laajemmat yleisöt.

Alumniyhdistykselle on varattu Taidehallin näyttelyyn 2 samanaikaista opastusta, joihin mahtuu yhteensä 60 alumnia. 45 minuuttia kestävä opastus on Alumniyhdistyksen jäsenille ja heidän seuralaisilleen maksuton, mutta osallistujien tulee maksaa Taidehallin pääsymaksu itse (aikuiset 14 €, alennusryhmät 8 €, alle 18-vuotiaat ja Museokortin haltijat 0 €). Opastuksen jälkeen näyttelyyn voi jäädä vielä tutustumaan tarkemmin omatoimisesti.

Keskiviikko 3.5. kello 17-18, Taidehalli (Nervanderinkatu 3).

Kulttuuritreffit: Ranskan uusi aalto

Alumniyhdistyksen Kulttuuritrefeillä tutustutaan Kino Reginassa ranskalaisen elokuvan uuteen aaltoon elokuvaesityksen ja siihen liittyvän luennon kautta. Ensin kuullaan uutta aaltoa käsittelevä luento (kesto 150 min), joka on osa Helsingin yliopiston eloku..
Kuva: Otto-Ville Väätäinen

Kulttuuritreffit: Fanny ja Alexander