Alumni & lapsi: Katastrofien keskellä Heurekassa

Heureka katastrofien-keskella_maastopalo

Alumniyhdistyksen vierailuun Tiedekeskus Heurekassa voivat osallistua sekä alumnit että lapset. Heurekan uusimmassa Katastrofien keskellä -näyttelyssä yleisö rakentaa yhdessä resilienssiä eli kriisinkestävyyttä pelimäisillä näyttelykohteilla ja kohtaa luonnonvoimia audiovisuaalisina videotaideteoksina.

Näyttelyssä tutustutaan myös luonnonvoimien vaikutuksiin tositarinoiden kautta.Yhteistä resilienssiä luonnonvoimien kohtaamiseksi rakennetaan näyttelyssä pelimäisillä kohteilla. Näillä tuodaan esiin tapoja, joilla yhteistyö saadaan toimimaan ja rakennetaan keskinäistä luottamusta. Kuinka katastrofiapu kuljetetaan yhdessä perille? Miten korjataan vaurioitunut kaupunki, kun yhteistä kieltä ei ole? Moniaistiset kokemukselliset huoneet, joissa kolmiulotteisille pinnoille toteutettuihin videoprojisointeihin yhdistyy äänimaailma, kiehtovat niin aikuisia kuin lapsiakin. Tilateosten videoprojisoinnit on suunnitellut unkarilainen valo- ja videomapping-taiteilija László Zsolt Bordos (Bordos.ArtWorks), jonka teoksia on nähty ympäri maailman ja Suomessakin Lux Helsingissä tuomiokirkon julkisivuun toteutettuna.

– Näyttelyn tavoitteena on havahduttaa, voimaannuttaa ja herättää toivoa. Vaikka elämme maailmassa, joka on mullistusten kourissa monella tapaa, meissä on yhteistä potentiaalia vahvistaa yhteisöjämme ja rakentaa kestävämpiä yhteiskuntia. Katastrofien keskellä yhteistyö ja luottamus ovat resilienssin ydin. Haastavasta aiheesta teimme koko perheelle sopivan näyttelyn, joka herättää toivoa ja tarjoaa välineitä käsitellä näitä aiheita myös lasten kanssa, toteaa Heurekan toimitusjohtaja Mikko Myllykoski.

Kokoonnumme pääovelta katsoen oikealla sisääntuloaulan perällä sijaitsevassa auditoriossa, jossa Heurekan toimitusjohtaja ja Alumniyhdistyksen valtuuskunnan jäsen Mikko Myllykoski alustaa tilaisuuden kello 17-17.30. Tämän jälkeen osallistujilla on mahdollisuus tutustua kaikkiin Heurekan näyttelyihin klo 19 asti. Mukaan alustukseen mahtuu 100 henkilöä. Liput Heurekaan maksetaan paikan päällä. Lippujen hinnat: museokortilla 0 €, aikuiset 22 €, lapset 6-15v. 15 €, opiskelijat, eläkeläiset, varusmiehet ja työttömät 15 € ja alle 6-vuotiaat 0 €. Osallistuminen edellyttää ilmoittautumista.

Torstai 3.3.2022 klo 17-19, Heureka (Tiedepuisto 1 Vantaa).

Alumni Afterwork: Podcastit

Alumni Afterwork -tapaamiset tarjoavat mahdollisuuden kuulla ajankohtaisia terveisiä yliopistolta ja tavata muita alumneja matalalla kynnyksellä lasillisen äärellä. Afterworkit järjestetään ravintoloissa tai baareissa, joilla on vahva kytkös yliopisto..
Kuva: Teatterimuseo

Alumni & Lapsi: Teatteriseikkailu