Promootion henki: Välähdyksiä promootioperinteestä

nauhanheitto

Kuva: Helsingin yliopistomuseo

Mikä ihme on promootio? Mistä sen vaihtelevissa mutta ikiaikaisissa rituaaleissa on kyse? Oliko promootio elämäsi kohokohta vai provosoidutko sen päivitystä kaipaavista muodoista? Luuletko tietäväsi jo kaiken promootion historiasta? Riippumatta siitä, oletko promootioon osallistumista pohtiva vastavalmistunut, todellinen promootiokonkari tai vain kiinnostunut akateemisen kulttuurin ilmenemismuodoista, on tämä tapahtuma sinulle!

Tervetuloa promootion riemuvuoden ensimmäiseen osallistavaan yleisötapahtumaan Tiedekulmaan kuulemaan viihdyttävää tietoa ja osallistumaan valistavaan leikkiin! Mukana keskustelemassa on eri promootioroolien ja -tahojen edustajia, ja luvassa on useita lyhyitä ohjelmanumeroita, elävää kuvaa ja diagnostinen promootiovisa. Tilaisuuden kielinä ovat suomi, ruotsi, englanti ja latina.

Tapahtuma on Promootion riemuvuoden, Alumniyhdistyksen ja Helsinki Alumni -yhteisön järjestämän Promootion henki – Elävä perinne, riemu ja rituaalit -tapahtumasarjan ensimmäinen osa, ja sitä voi seurata myös suoratoiston välityksellä. Ilmoittautumista ei vaadita, mutta jos tiedät olevasi tulossa, kerrothan siitä järjestelyjen helpottamiseksi allaolevalla lomakkeella.

Vuonna 2023 Helsingin yliopistolla vietetään Promootion riemuvuotta järjestyksessä sadannen filosofisen tiedekunnan promootion kunniaksi. Riemuvuoden monipuoliseen ohjelmaan kuuluu mm. Kansalliskirjaston näyttely, promootion historiasta kertova tietokirja, podcastsarja, muistitietokeruu, juomalaulukilpailu sekä useita yleisötilaisuuksia – tarkempia tietoja löytyy osoitteesta www.helsinki.fi/promootionriemuvuosi.

Perjantai 10.2.2023 kello 15-17, Tiedekulma (Yliopistonkatu 4). Tapahtumaa voi seurata myös suoratoistona.