Promootion henki: Riemullinen promootio – Taidetta tieteen keskiössä

Seppelöity tytön pää pieni

F. Ahlstedt: Seppelöity tytön pää (Helsingin yliopistomuseo, Matti Ruotsalainen)

Vuonna 2023 Helsingin yliopistolla vietetään Promootion riemuvuotta järjestyksessä sadannen filosofisen tiedekunnan promootion kunniaksi. Riemuvuoden monipuoliseen ohjelmaan kuuluu mm. Kansalliskirjaston näyttely, promootion historiasta kertova tietokirja, podcastsarja, muistitietokeruu, juomalaulukilpailu sekä useita yleisötilaisuuksia – tarkempia tietoja tarjonnasta löytyy osoitteesta www.helsinki.fi/promootionriemuvuosi.

Osana monipuolista ohjelmaa Promootion riemuvuosihanke, Alumniyhdistys ja Helsinki Alumni -yhteisö järjestävät yhdessä kolmiosaisen tapahtumasarjan Promootion henki – Elävä perinne, riemu ja rituaalit, joka tarjoaa niin välähdyksiä promootion historiasta, kriittistä pohdintaa promootion perinteistä kuin elävää promootiotaidetta.

Tapahtumasarjan viimeinen osa Riemullinen promootio – Taidetta tieteen keskiössä järjestetään keskellä Riemuvuoden neljää promootiota ja keskellä avointa kaupunkitilaa. Luvassa on perinteistä promootiomusiikkia Ylioppilaskunnan Soittajien esittämänä, tutustumista promootiomuotiin sekä näytelmällinen sukellus 1600-luvun promootioon. Taiteellisissa merkeissä tutustutaan siis niin promootion pitkiin perinteisiin kuin nykyhetken muutoksiin. Tervetuloa mukaan fiilistelemään promootion historiaa ja kesän aloitusta Espan lavalle!

Torstai 1.6.2023 kello 16-18, Espan lava (Eteläesplanadi 1). Ei ennakkoilmoittautumista.