Tie­deklu­bi 6/2020

hybrid–IHPmOCphRI-unsplash

Vaihtoehtoiset faktat ovat soluttautuneet poliittiseen retoriikkaan, mutta osattiin sitä muokata totuutta ennenkin. Nyt totuuden lisäksi tulilinjalla on se tapa, jolla totuutta selvitetään. Joulukuun tiedeklubilla kuullaan ennakkomaistiainen Tieteen päivien 2021 ohjelmasta. Tieteen päivillä esiintyvää poliittisen historian tutkija Timo R. Stewartia haastattelee toimittaja Helen Partti.

Tunnin mittaiset Tiedeklubit tarjoavat mielenkiintoista tiedeohjelmaa työpäivän päätteeksi. Syksyn 2020 klubien ohjelmasta vastaavat Tulevaisuuden tutkimuksen seura, Tiedonjulkistamisen neuvottelukunta (TJNK) ja Tieteellisten seurain valtuuskunta (TSV). Yhteistyössä on mukana myös Helsingin yliopiston Alumniyhdistys. Tapahtumapaikkana toimii Manala. Tiedeklubeille on vapaa pääsy. Kaikki syksyn tiedeklubit äänitetään ja podcastit julkaistaan klubien jälkeisinä päivinä SoundCloudissa. SoundCloud-tililtä löytyy myös keväällä 2020 kuultujen tiedeklubien keskustelut.

Ke 16.12.2020, klo 17-18, Manala, Dagmarinkatu 2.

(PODCAST) Tie­deklu­bi 4/2020

Voidaanko kokemuksia suunnitella? Muodostavatko kuulokkeet todellisuuskuplia? Olemmeko matkalla informaatioaikakaudesta kokemusaikakauteen? Muun muassa näihin kysymyksiin etsitään vastauksia lokakuun tiedeklubilla, kun Aalto-yliopiston professorit Virpi Rot..

Tie­deklu­bi 5/2020

Marraskuun tiedeklubilla tieto- ja tieteiskirjailija Risto Isomäki keskustelee toimittaja Jakke Holvaksen kanssa tieteestä, tiedosta ja tiedonjulkistamisesta. Tiedonjulkistamisen elämäntyöpalkinnon tänä syksynä saanut Isomäki tunnetaan työstään maa..