Tiedeklubi: Ilmastonmuutoksen vaikutukset Suomen vesistöissä

Manalan-kellari

Kuivuvatko kaivot, tulvivatko kaupungit? Ilmastonmuutos on jo täällä. Se vaikuttaa sateisiin, tulviin ja pohjavesiin eri puolilla Suomea. Miten ilmastonmuutoksen vaikutuksia ennustetaan? Mitkä ovat niihin liittyvät suurimmat epävarmuudet? Miten ilmastonmuutoksen aiheuttamia haittoja pystytään Suomessa hillitsemään? Toimittaja ja kirjailija Riikka Suominen haastattelee Suomen ympäristökeskuksen johtavaa hydrologia Noora Veijalaista. Lokakuun Tiedeklubin järjestää Suomen ympäristökeskus SYKE.

Tiedeklubien tavoitteena on tarjota mielenkiintoista tiedeohjelmaa parhaaseen after work -aikaan. Ravintola Manalassa järjestettävien livetapahtuman lisäksi Tiedeklubien ohjelmaa voi kuunnella podcast-muodossa. Tilaisuudet tallennetaan ja julkaistaan äänitiedostoina aina tapahtuman jälkeisenä päivänä Tiederadiossa SoundCloudissa ja Spotifyssa.

Tiedeklubien pääjärjestäjä on Tieteellisten seurain valtuuskunta (TSV), joka vastaa muun muassa Tieteen päivien ja Tieteiden yön järjestelyistä. Syksyn 2021 Tiedeklubien ohjelmasta vastaavat Suomen ympäristökeskus SYKE, Kirjallisuudentutkijain seura ja Suomalaisten Kemistien Seura. Yhteistyössä on mukana myös Helsingin yliopiston alumniyhdistys.

Tiedeklubeille on vapaa pääsy mutta tilaisuudessa on rajallinen määrä paikkoja. Paikat jaetaan ilmottautumisjärjestyksessä. Toimithan nopeasti!

Keskiviikko 13.10.2021 kello 17-18, Ravintola Manala (Dagmarinkatu 2).