Tiedeklubi: Äänestämistä, kulutusvalintoja vai ilmastolakkoja?

Tiedeklubi

Harva nuori on kestävän kehityksen suhteen välinpitämätön, mutta nuorten välillä on eroja. Millaisia ympäristötunteita nuorilla on? Millaiset nuoret pitävät ilmastolakkoa ja suoraa toimintaa tehokkaana vaikuttamisena? Mitä mieltä nuoret ovat talouskasvun välttämättömyydestä? Nuorisotutkimusseuran järjestämällä maaliskuun Tiedeklubilla professori Päivi Honkatukia ja Nuorisotutkimusseuran vastaava tutkija Tomi Kiilakoski keskustelevat kestävästä kehityksestä maaliskuussa ilmestyvän Nuorisobarometrin 2021 pohjalta.

Tieteellisten seurain valtuuskunnan (TSV) luotsaamat Tiedeklubit järjestetään keväällä 2022 Rosebud Sivullinen -kirjakaupassa (Kaisaniemenkatu 5). Kevään Tiedeklubeilla keskustellaan nuorten vaikutusmahdollisuuksista, klassikkokirjallisuuden lukemisesta ja tutkimisesta sekä hyvinvoinnista ikääntyvässä yhteiskunnassa. Ohjelmasta vastaavat Nuorisotutkimusseura, Kirjallisuudentutkijain seura ja SustAgeable-hanke. Yhteistyössä on mukana myös Helsingin yliopiston alumniyhdistys. Tilaisuudet äänitetään podcasteiksi, jotka julkaistaan klubien jälkeisinä päivinä Tiederadio-kanavalla SoundCloudissa ja Spotifyssa.

Tiedeklubeille on vapaa pääsy, mutta tilaisuudessa on rajallinen määrä paikkoja. Paikat jaetaan ilmottautumisjärjestyksessä – toimithan nopeasti! Tiedeklubeja ei ole mahdollista seurata suoratoistona.

Keskiviikko 23.3.2022 klo 17–18, Rosebud Sivullinen -kirjakauppa (Kaisaniemenkatu 5).

Tiedeklubi: Maaliskuu

Tieteellisten seurain valtuuskunnan (TSV) luotsaamat Tiedeklubit jatkuvat keväällä 2023. Ohjelmasta vastaavat tuttuun tapaan TSV:n jäsenseurat, minkä lisäksi myös Alumniyhdistys on mukana yhteistyössä. Tilaisuudet järjestetään tällä kaudella Tiet..

Tiedeklubi: Huhtikuu

Tiedeklubi: Toukokuu