Tiedekulma: Euroopan näkymättömät rajat

Helsingin yliopiston Eurooppa-tutkimuksen keskuksen ja Tiedekulman järjestämässä tapahtumassa tutkijat pohtivat, keitä Euroopassa autetaan ja millaisia solidaarisuuden rajoja Euroopan sisällä kulkee. Vuoden 2022 tapahtumat ovat tehneet näkyväksi sen, miten eri tavalla Euroopassa on suhtauduttu sodalta turvaa hakeviin. Myös valtiotasolla on punnittu auttamisen ja solidaarisuuden rajoja ja arvioitu liittolaisuussuhteita uudelleen. Aiheesta keskustelemassa ovat akatemiatutkija Timo Miettinen, vastaava tutkija Miika Tervonen ja tutkijatohtori Johanna Vuorelma.

Keskustelua voi seurata paikan päällä Tiedekulmassa tai striimin välityksellä Tiedekulman sivuilla, eikä erillistä ilmoittautumista tarvita. Tarkemmat tiedot tapahtumasta ja puhujista sekä linkki suoratoistoon löytyvät Tiedekulman sivuilta allaolevasta linkistä. Tapahtuma on osa Tiedekulman ja HY:n Eurooppa-tutkimuksen keskuksen 28.9.-16.11. toteuttamaa Pinnalla: Eurooppa murroksessa -ohjelmasarjaa.

Keskiviikko 19.10.2022 kello 17, Tiedekulma (Yliopistonkatu 4). Tapahtumaa voi seurata myös suoratoistona.

Pinnan alla: Suomalaiset antiikkikokoelmat

Helsingin yliopiston alumniyhdistys ja Christine ja Göran Schildtin säätiö järjestävät yhteistyössä Pinnan alla -tapahtumasarjan, johon kuuluu kaksi luentoa keväällä 2023. Tapahtumasarja huipentuu alkusyksyllä 2023, jolloin on vuorossa luentojen t..

Pinnan alla: Alvar Aallon arkkitehtuuri