Tiedekulma: Influenssereista vaikuttajaviestintään – miten demokratia muuttuu?

Helsingin yliopiston Tiedekulman järjestämässä tapahtumassa kuullaan viisi tutkijoiden esitystä, jotka tarkastelevat poliittista vaikuttamista ja demokratian murrosta eri näkökulmista. Miten digitaaliset alustat vaikuttavat julkiseen keskusteluun, mitkä ovat poliittisen vaikuttamisen uudet keinot, miten viestintätoimistot muuttavat demokratiaa, miten selfieillä voidaan vaikuttaa yhteiskunnallisesti ja uhkaako salaliittoteorioihin uskominen demokratiaa? Kysymyksiä pohtivat Helsingin yliopiston tutkijat Salla-Maaria Laaksonen, Taina Meriluoto, Essi Pöyry, Katja Valaskivi ja Matti Ylönen, ja tapahtuman juontaa toimittaja Alma Onali.

Tapahtumaa voi seurata paikan päällä Tiedekulmassa tai striimin välityksellä Tiedekulman sivuilla, eikä erillistä ilmoittautumista tarvita. Tapahtuman esityksistä julkaistaan myös jälkikäteen tallenteet Tiedekulman Youtube-kanavalla. Tarkemmat tiedot illan esityksistä ja puhujista sekä linkki suoratoistoon löytyvät Tiedekulman sivuilta allaolevasta linkistä. Tapahtuma on osa Tiedekulman 24.1.-3.2. toteuttamaa Minne menet, maailma? -ohjelmasarjaa.

Tiistai 24.1.2023 kello 17, Tiedekulma (Yliopistonkatu 4). Tapahtumaa voi seurata myös suoratoistona.

Keskustelu: Onko koulutuksella tulevaisuutta?

Tekoäly jyllää ja ajat muuttuvat, mutta koulun ja opiskelun dilemmat pysyvät. Millaisin opein tulevia tieteentekijöitä ja kansalaisia koulutetaan ja mitä voimme suomalaisen kasvatuksen historiasta oppia? Alumniyhdistyksen ja Antikvariaatti Sofian yhdess..

Helsingin yliopiston Studia Generalia: Yhteisöllisyys 8.-26.4.

Studia Generalia on Helsingin yliopiston avoin ja maksuton yleisöluentosarja kaikille tieteen ja oppimisen ystäville. Kevään 2024 Studia Generalian teemana on yhteisöllisyys, joka on yliopiston neljäs arvo. Yhteisöllisyys on tasa-arvoa, avoimuutta, tois..