Författarträff: Nationen (Digitalt evenemang)

Fotograf: Niklas Sandström

Minns du en sits som spårade ur, en alldeles fantastisk föreläsning eller någon annan akademisk anekdot från studielivet vid Helsingfors universitet? Kom med och dela dina egna studieminnen på en nostalgitripp till de roliga studieåren och nationslivet i Helsingfors! Författare och frilansjournalist Michaela von Kügelgen debuterade med underhållningsromanen Vad heter ångest på spanska? år 2017 och i vår är hon aktuell med sin andra roman Nationen. Romanen är en grundkurs i studieliv för den som ännu har alla fester framför sig, eller en nostalgitripp för den som någon gång studerat och levt nationsliv i Helsingfors. I Nationen beskriver von Kügelgen de galna festerna, vänskapsbanden och hjärtesorgerna med värme, humor och kärlek, och läsaren får både röra sig i bekanta universitetsmiljöer och gå på en och annan fest med klibbigt dansgolv.

Under den digitala författarträffen intervjuas Michaela von Kügelgen av Anna Öhman, kurator på Nylands nation och aktuell med Hissapodden. Det blir högläsning, studieminnen och en diskussion om varför Michaela valt att skriva en bok som handlar om studieliv. Du kan delta i diskussionen på förhand genom att ställa frågor till författaren eller dela dina egna studieminnen i anmälningsblanketten. Intervjun sker på svenska men diskussionen förs på två språk

Länken och instruktionerna för online-evenemanget skickas till alla som har anmält sig dagen innan evenemanget. Instruktioner till hur du installerar och använder Zoom finns här.

Som medlem i Alumnföreningen får du boken till specialpriset 20,93 € (normalt 27,90 €) och utan leveranskostnader från Förlagets onlinebutik. Använd koden NATIONEN i kundvagnen. Erbjudandet gäller fram till 31.5.2020. Du kan också köpa ett signerat exemplar direkt av författaren för 25 €.

Tisdag 12.5.2020 kl.17.30