Kati Myl­ly­mä­ki

kati

Alumniyhdistyksen valtuuskunnan puheenjohtajana toimii Kati Myllymäki. Myllymäki on Suomen Lääkäriliiton toiminnanjohtaja ja lääketieteen alumni.

“Olemme Pohjoismaiden suurin alumniyhdistys niin jäsenmäärällä kuin toiminnan laajuudellakin mitattuna. Osallistumisaktiivisuudessa olemme Euroopan parhaita, ja jäsenmäärämme kasvaa edelleen. Tästä on syytä olla ylpeä. Samalla täytyy kuitenkin pitää mielessä, että alumnitoimintamme on moniin muihin huippuyliopistoihin verrattuna vielä nuorta. Meillä on edelleen paljon kehitettävää ja kehityttävää. Meidän on myös oltava valveilla. Yliopistojen rahoituksen muutokset, hallintorakenteiden uudistus ja tulossa oleva pääsykoeuudistus puhuttavat. Alumnien on syytä olla mukana tässä yhteiskunnallisessa keskustelussa puolustamassa tiedeyliopistoa ja sivistysvaltiota.”