Klubbens verksamhet 2018-2019

Sweden Alumni Club arrangerar tre evenemang per år; ett vetenskapligt, ett inriktat på företagande samt ett tredje inriktat på social interaktion. Följande teman har presenterats för Sweden Alumni Club:

Jobba för en bredare kännedom om det akademiska Finland och studiemöjligheter på finlandssvenska. Kännedomen om Finland är generellt svag i Sverige.

Många finländare och 7 % av finlandssvenskarna har flyttat till Stockholm. Klubben kan förstärka kontakten mellan de finländare som flyttat till Stockholm.

Flera forskare vid Helsingfors universitet är aktiva i Stockholm och berättar gärna om sina forskningsresultat inom t.ex. juridik, biologi, historia och sociologi.

Alumnerna skapar ett unikt och värdefullt nätverk av högt utbildade personer. Med hjälp av Sweden Alumni Club kan varje alumn dra nytta av detta mervärde.