Klubin toiminta

Sweden Alumni Club järjestää kolme tapahtumaa vuodessa: yksi tieteellinen, yksi yrityssuuntautunut ja kolmas sosiaaliseen vuorovaikutukseen suuntautunut Seuraavat teemat on esitetty Ruotsin alumniyhdistykselle:

• Työskennellä paremman akateemisen Suomen ja suomenruotsalaisten opintomahdollisuuksien tuntemuksen puolesta. Ruotsissa Suomen tuntemus on yleensä melko heikkoa.

• Useat suomalaiset ja 7% suomenruotsalaisista ovat muuttaneet Tukholmaan. Klubi voi vahvistaa yhteyksiä näiden asukkaiden välillä.

• Useat Helsingin yliopiston tutkijat ovat aktiivisia Tukholmassa ja kertovat mielellään tutkimustuloistaan kuten esimerkiksi ​​laissa, biologiassa, historiassa ja sosiologiassa.

• Alumnit muodostavat ainutlaatuisen ja arvokkaan verkoston korkeasti koulutettuja ihmisiä. Sweden Alumni Clubin avulla jokaisella alumnilla on helppo päästä yhteyteen tähän lisäarvoon.