AlumniFuksi

VASTAVALMISTUNEILLE

kultareunakuva_2000px_mv_fi

AlumniFuksi-jäsenyys on suunnattu Helsingin yliopistosta vastavalmistuneille. Mikäli valmistumisestasi on kaksi vuotta tai vähemmän tai olet edelleen opiskelijana Helsingin yliopistossa suositellemme sinulle tätä jäsenyysmuotoa. Se on vuositasolla perusjäsenyyttä (39€) edullisempi, 20€, ja sisältää erityisetuja äskettäin valmistuneille.

Yhdistys tarjoaa AlumniFukseille omia räätälöityjä palveluja, joiden keskiössä ovat työpaikat, verkostot, urapalvelut ja jäsenedut kuten UniSportin kausikortti henkilöstöhintaan ja kurssit, valmennus- ja testauspalvelut sekä hieronnat etuasiakashintaan (etu on voimassa kaksi vuotta valmistumispäivästä eikä se sisällä sisällä kenttä- ja salivarauksia). Lisäksi AlumniFuksit voivat käyttää Alumni Ambassador -palvelua edistääkseen työllistymistään.

Osana Alumniyhdistyksen yli 6000:n jäsenen yhteisöä AlumniFuksi solmii ja ylläpitää yhteyksiä useaan alumniin ja voi tutustua mahdollisiin työnantajiin ja/tai työpaikkoihin yhdistyksen suljetussa LinkedIn-ryhmässä ja tapahtumissa. Vuodet opiskelijana Helsingin yliopistossa voivat olla päättymässä tai ovat jo päättyneet mutta vuodet Helsingin yliopiston alumnina voivat alkaa ja ne jatkuvat loppuelämän.

LUE LISÄÄ JÄSENYYSMUODOISTA

UniS­port Alum­ni­Fuk­seil­le – sääs­tä 416€ vuo­des­sa

unisport_fuksi

AlumniFuksit saavat kausikortin henkilöstöhintaan 12 kk 207 € (norm. 659 €) ja kurssit, valmennus- ja testauspalvelut sekä hieronnan etuasiakashintaan (etu ei sisällä kenttä- ja salivarauksia).  Yhden (1) kuukauden maksuton lomavapaa 12 kk:n kausikorttilaisille ei koske AlumniFukseja. Esitä kassalla jäsenkortti sekä tutkintotodistus. Tarkemmat ehdot ja muiden palveluiden hinnat ovat Unisportin hinnastossa. Hinnat ovat voimassa 31.8.2021 saakka.

Kausikortin voit hankkia UniSportin asiakaspalvelupisteistä. Hintaedun saat esittämällä yhdistyksen sähköisen jäsenkortin tai paperisen jäsenkortin ja tutkintotodistuksen.

AlumniFuksi-jäsenyys on suunnattu Helsingin yliopistosta vastavalmistuneille. Mikäli valmistumisestasi on kaksi vuotta tai vähemmän tai olet edelleen opiskelijana Helsingin yliopistossa suositellemme sinulle tätä jäsenyysmuotoa. Se on vuositasolla perusjäsenyyttä edullisempi (20€ / kalenterivuosi) ja sisältää eritysetuja äskettäin valmistuneille.

LUE LISÄÄ JÄSENEDUISTA

Opiskelijat töi­hin

kultareunakuva_2000px_mv_fi

Alumniyhdistyksen ja yliopiston yhteinen tavoite on auttaa opiskelijoita työllistymään. Seuraavilla sivuilla esitellään yhdistyksen keskeisimmät keinot työllistymisen tukemiseen. Alumniyhdistyksen tärkein kumppani tässä työssä on yliopiston urapalvelut, jonka kanssa järjestämme jo kolmatta kertaa yhteistyössä ryhmämentorointiohjelman. Kukin mentori jakaa omaa osaamistaan ja elämänkokemustaan opintojensa loppuvaiheessa olevalle 2–5 opiskelijan pienryhmälle. Opiskelijat saavat vertaistukea myös toisiltaan.

Tuemme myös urapalveluiden tekemän valtakunnallisen uraseurannan toteutumisessa. Uraseurannan tavoite on tuottaa tietoa akateemisten työllistymisestä ja yliopistokoulutuksen vastaamisesta työelämän tarpeisiin. Autamme myös löytämään harjoittelupaikkoja opiskelijoille. Työskentelemme tiiviisti Ylioppilaskunnan, ainejärjestöjen ja tiedekuntajärjestöjen kanssa. Osallistumme esimerkiksi oppiala- ja kampuskohtaisiin työelämätapahtumiin, pidämme yllä aiheelle omistettua Facebook-ryhmää ja toteutamme vuosittain uusien opiskelijoiden Fuksiseikkailun. Tuemme erityisesti ainejärjestöjen työelämä- ja alumnivastaavien työtä.

Lisäksi toteutamme tänä vuonna kunnianhimoisen Alumni Ambassador -ohjelman, jossa sadoilla opiskelijoilla on mahdollisuus saada alumneilta vinkkejä työnhakuun ja uraan. Ohjelmassa hyödynnetään LinkedInin mahdollisuuksia.

LUE LISÄÄ ALUMNI AMBASSADOR -TOIMINNASTA

Alumni Am­bas­sa­do­rit

kultareunakuva_2000px_mv_fi

Nuoret, akateemisesti koulutetut ihmiset eivät aina työllisty koulutustaan vastaaviin paikkoihin optimaalisesti. Alumnit ovat erittäin motivoituneita auttamaan nykyisiä opiskelijoita työllistymään tehokkaammin. Alumni Ambassador -palvelu mahdollistaa kontaktin alumnien ja opiskelijoiden välillä, vaikka aikaa ei olisikaan tavata kasvokkain.

Alumni Ambassadorit antavat palautetta opiskelijoiden CV:stä ja LinkedIn-profiileista ja auttavat opiskelijoita luomaan yhteyksiä potentiaalisiin työnantajiin. Ambassadorit vastaavat myös yksinkertaisiin kysymyksiin, joita opiskelijoilla saattaa olla koskien työelämässä tarvittavia taitoja.

Opiskelijat liittyvät palveluun Alumniyhdistyksen verkkosivuilla. Opiskelija tunnistaa Ambassadorin tämän profiiliin liitetystä tekstistä ja viestii Ambassadorille ohjeistetulla tavalla. Alumnitoimisto varmistaa, että kaikki palvelussa mukana olevat ovat Helsingin yliopiston entisiä tai nykyisiä opiskelijoita. Alumniyhdistys toimii aktiivisena välikätenä ja tukijana Alumni Ambassador -palvelussa.

LUE LISÄÄ ALUMNI AMBASSADOR -TOIMINNASTA

OPISKELIJA, ILMOITTAUDU MUKAAN ALUMNI AMBASSADOR -OHJELMAAN

Lin­ke­dIn

kultareunakuva_2000px_mv_fi

Alumniyhdistyksen oma LinkedIn-ryhmä on työ- ja uraverkosto Helsingin yliopiston alumneille.

Ryhmässä Alumniyhdistyksen jäsenet tarjoavat toisilleen ja opiskelijoille työpaikkoja ja harjoittelupaikkoja sekä mentorointia, neuvontaa ja vinkkejä työnhakuun.

Ryhmä on rajattu vain Helsingin yliopiston alumneille, opiskelijoille ja henkilökunnalle, joten tiedät jokaisen käyttäjän olevan osa alumniyhteisöä. Ryhmään hyväksytään kaikki Alumniyhdistyksen jäsenet. Kuka on alumni?

Liity ryhmään painamalla “Join”-nappia ryhmän etusivulla ja kirjautumalla LinkedIniin omilla tunnuksillasi. Jos sinulla ei ole tunnusta, voit luoda sen LinkedInin etusivulla.

ALUMNIYHDISTYKSEN LINKEDIN-RYHMÄ