Liity jäseneksi

Helsingin yliopiston alumniyhdistys on itsenäinen ja aktiivinen yhteisö kaikille niille, jotka lähtivät yliopistolta mutta joista yliopisto ei koskaan lähde.

Alumniyhdistyksen varsinaiseksi jäseneksi voivat liittyä kaikki Helsingin yliopiston entiset ja nykyiset opiskelijat ja työntekijät. Sen lisäksi kaikki muutkin, jotka haluavat osallistua Alumniyhdistyksen toimintaan, voivat liittyä sen kannatusjäseneksi (lue lisää kannatusjäsenyydestä sivun alalaidasta kohdasta Usein kysytyt kysymykset).

Jäseneksi liittyminen hoituu helpoimmin verkossa sähköisellä liittymislomakkeella, mutta halutessasi voit aina olla yhteydessä jäsenyydestä myös toimistoomme (puh. 050 4484120, hy@alumniyhdistys.fi). Lisätietoa eri jäsenyysmuodoista löydät alta.

Liity Alumniyhdistykseen ja voita palkinto!

Kaikkien 1.1.-31.3.2024 jäseneksi liittyneiden kesken arvotaan:
– 2 lippua valintasi mukaan joko Alumnien vappuristeilylle 30.4. tai AlumniJuna-päiväretkelle Lahteen 7.6. (70-90 €)
– 6 kpl pakkaus alumnien Sat sapienti -samppanjalaseja (69 €)
– Lahjakortti Rosebud-kirjakauppoihin (50 €).

Osallistut arvontaan automaattisesti liittymällä jäseneksi 31.3. mennessä, ja voittajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti. Myös jäsenyyttä ystävilleen suositteleville on luvassa palkintoja – lisätietoja Alumniyhdistyksen uutiskirjeestä tai toimistolta.

Alumniyhdistys tarjoaa sinulle

• Ainutlaatuisen akateemisen yhteisön, jossa voit säilyttää yhteyden yliopistoon sekä tavata akateemisessa hengessä niin vanhoja kuin uusiakin tuttuja.
  • Vuosittain yli 50 tapahtumaa sisältäen niin tiedeluentoja, kulttuuritapahtumia, matkoja, juhlia, työelämätilaisuuksia kuin yhteistapahtumia yliopiston kanssa.
  • Monipuolisia etuja ja rahanarvoisia alennuksia mm. konsertti- ja teatterilipuista, lehdistä, kirjoista, lounaista ja liikuntapalveluista.
  • LUE LISÄÄ, MITÄ KONKREETTISTA HYÖTYÄ SAAT ALUMNIYHDISTYKSEN JÄSENENÄ

Jäsenenä saat mahdollisuuden

• Tukea yliopiston toimintaa ja vaikuttaa yliopistoyhteisön kehitykseen. Jo pelkästään jäseneksi liittymällä tuet yliopiston ja opiskelijoiden hyväksi tehtävää työtä!
  • Toimia vapaaehtoisena ja auttaa pienellä työpanoksella mm. opiskelijoiden työllistymistä.
  • Vaikuttaa aktiivisesti Alumniyhdistyksen omaan toimintaan ja tulevaisuuteen.
  • LUE LISÄÄ, MIKSI ALUMNIYHDISTYKSEN JÄSENYYS ON YLIPÄÄNSÄ TÄRKEÄÄ

Jäsenmaksut

Alumniyhdistyksen jäsenmaksuvaihtoehdot ovat yksi vuosi, kolme vuotta ja ainaisjäsenmaksu. Lisäksi kaksi samassa taloudessa asuvaa alumnia voi hyödyntää yhteistä pariskuntajäsenyyttä ja vastavalmistunut alumni AlumniFuksi-jäsenyyttä. Tarkempia tietoja eri jäsenyysmuodoista löytyy alta.

Jäseneksi liittymisen ja jäsenmaksun maksamisen yhteydessä voit samalla myös:

• Tilata painetun Yliopisto-lehden kotiin kannettuna jäsenetuhintaan 30 €/vuosikerta (norm. 50 €). Tilaus maksetaan jäsenmaksun yhteydessä.
  • Liittyä yhteen tai useampaan itsenäiseen alumniryhmään. Alumniryhmät edustavat eri oppialoja tai kiinnostuksen kohteita, ja niistä löytyy lisätietoa alta kohdasta Itsenäiset alumniryhmät. Osa ryhmistä on maksullisia – tällöin voit maksaa myös sen jäsenmaksun samalla kertaa.

AINAISJÄSENYYS

500 €/henkilö

Kolme vuotta (2024-2026)

Yksi vuosi (2024)

AlumniFuksi

YH­DEN VUO­DEN JÄ­SE­NYYS

Jos haluat suorittaa jäsenmaksusi vuosittain, on yhden vuoden jäsenmaksu 45 €. Maksu koskee kalenterivuotta 2024.

Jos haluat tukea Alumniyhdistyksen toimintaa, voit maksaa yhden vuoden jäsenmaksun myös korkeampana tukijäsenmaksuna (95 €).

logokeltainen

KOLMEN VUODEN JÄSENYYS

Jos haluat hoitaa jäsenasiasi kuntoon pidemmäksi aikaa ja samalla säästää rahaa, voit maksaa jäsenmaksun kerralla kolmeksi vuodeksi. Kolmen vuoden jäsenmaksu vuosille 2024-2026 on 129 €.

PA­RIS­KUN­TA­JÄ­SE­NYYS

Kaksi samassa taloudessa asuvaa alumnia voivat hyödyntää edullista pariskuntajäsenyyttä. Yhden vuoden jäsenmaksu on kahdelle hengelle yhteensä 75 €. Maksu koskee kalenterivuotta 2024. Jäsenyys, jäsenkortti ja siihen liittyvät jäsenedut ovat henkilökohtaiset.

Kolmen vuoden pariskuntajäsenyys
Jos haluatte pariskuntana hoitaa jäsenasiat kuntoon pidemmäksi aikaa ja samalla säästää rahaa, voi myös pariskuntajäsenmaksun maksaa kerralla kolmeksi vuodeksi. Kolmen vuoden jäsenmaksu vuosille 2024-2026 on kahdelle hengelle yhteensä 215 €. Jäsenyys, jäsenkortti ja siihen liittyvät jäsenedut ovat henkilökohtaiset.

Lisätietoa pariskuntajäsenyydestä saat soittamalla Alumniyhdistyksen toimistoon.

logovihrea

ALUM­NI­FUK­SI

AlumniFuksi-jäsenyys on suunnattu Helsingin yliopistosta vastavalmistuneille. Mikäli valmistumisestasi on kulunut enintään kaksi vuotta tai olet edelleen opiskelijana Helsingin yliopistossa, saat Alumniyhdistyksen jäsenyyden puoleen hintaan (22,50 €)! Maksu koskee kalenterivuotta 2024.

Jäsenmaksualennuksen lisäksi AlumniFuksit voivat hyödyntää Alumni Ambassador -työelämäpalvelua ja saavat UniSportilta tuntuvan lisäalennuksen. AlumniFuksi-jäsenet voivat hankkia UniSportin kausikortit henkilöstöhintaan (säästä parhaimmillaan yli 490 €!) ja saavat pienen alennuksen myös UniSportin palveluista (etu on voimassa 2 vuotta valmistumispäivästä eikä sisällä sisällä kenttä- ja salivarauksia).

Vuodet opiskelijana Helsingin yliopistossa ovat ehkä päättymässä tai jo päättyneet, mutta vuodet Helsingin yliopiston alumnina voivat alkaa ja jatkuvat loppuelämän!

aina

AINAISJÄSENYYS

Valitsemalla ainaisjäsenyyden saat jäsenasiat helposti kerralla kuntoon ja tapahtumakohtaisia erityiskutsuja vuoden aikana. Ainaisjäsenyys (500 €) vastaa hinnaltaan 11 vuoden jäsenmaksuja mutta on voimassa koko loppuelämän. Ainaisjäsenyys on jäsenkategoriana kasvattanut jatkuvasti suosiotaan.

Jotta ainaisjäsenyyden arvo säilyy, kaikki ainaisjäsenmaksut on rahastoitu. Rahaston tuotot riittävät kattamaan ainaisjäsenten palveluiden vuosittaiset kustannukset sekä vuosittaisen inflaation. Ylimääräisillä tuotoilla kartutetaan rahaston pääomaa. Ryhtymällä ainaisjäseneksi tuet yhdistyksen vakavaraisuutta ja alumnitoiminnan tulevaisuutta!

Lisätietoa ainaisjäsenyydestä saat soittamalla Alumniyhdistyksen toimistoon.

miekat_f00a3571_0

ITSENÄISET ALUMNIRYHMÄT