Helsingin yliopiston professorien puolisot ry

miekat_f00a3571_0

Helsingin yliopiston professorien rouvat ry perustettiin vuonna 1950. Sääntömuutoksen yhteydessä vuonna 2010 nimi muutettiin Helsingin yliopiston professorien puolisot ry:ksi / Professorernas vid Helsingfors universitet makor/makar rf.

Yhdistyksen tarkoituksena on järjestää esitelmätilaisuuksia, tutustumiskäyntejä ja retkiä, tutustuttaa professorien puolisoita toisiinsa sekä toimia Helsingin yliopiston ja sitä lähellä olevien yhteisöjen parhaaksi, esimerkkinä alumniyhteistyö.

Yhdistys on perustanut Helsingin yliopistoon oman nimikkorahastonsa, josta tuetaan vammaisia opiskelijoita stipendein vuosittain. Yhdistyksen ohjelmasta tiedotetaan jäsenkirjeellä kaksi kertaa vuodessa. Professorit ovat tervetulleita tapahtumiin avecina.

Mikäli yhdistyksemme toiminta kiinnostaa sinua ja haluat liittyä jäseneksi, ole hyvä ja ilmoita yhdistyksemme varapuheenjohtajalle Gerd Haglundille sähköpostitse nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi sekä puolisosi professuuri. Hän ottaa sinuun yhteyttä johtokuntamme käsiteltyä jäsenhakemuksesi.

Tervetuloa yliopistomme ystävien joukkoon!

Helsingin yliopiston professorien puolisot ry
Professorernas vid Helsingfors universitet makor/makar rf

YHDISTYKSEN HISTORIIKKI JA ADRESSIT

Yhdistyksen historiikki vuosilta 1990–2010 (25 euroa) ja adressit (15 euroa) ovat myynnissä yhdistyksen tilaisuuksissa. Niitä voi myös tilata yhdistyksen varainhoitajalta Eeva-Liisa Sarvilinna-Heimoselta. Yhdistyksen adresseja voi myös ostaa Alumnikaupasta.

SYYSKAUDEN 2020 JA ALKUVUODEN 2021 TOIMINTAOHJELMA

Koska koronaviruspandemian tilanne ei ole helpottunut, yhdistyksen johtokunta on päättänyt jatkaa toimintataukoa joulukuuhun saakka. Toiveikkaina valmistaudumme kuitenkin viettämään joulujuhlaa yhdistyksemme 70-vuotisten perinteiden hengessä. Juhlamme puhujavieras on tänä vuonna piispa emerita Irja Askola.

Yhdistyksen joulujuhla 8.12. ravintola Sunnissa on peruutettu pahentuneen koronavirustilanteen ja THL:n kiristyneiden kokoontumisrajoitusten vuoksi. Turvallista adventin aikaa ja joulun lämpöä!

YHDISTYKSEN SÄÄNTÖMÄÄRÄINEN VUOSIKOKOUS 2021
Maanantaina 22.2.2021 klo 18.00 Porthanian lehtisali