Tietokirjaklubi: Petri Paavilainen

Petri Paavilainen

FT Petri Paavilainen on kognitiivisen neurotieteen yliopistonlehtori Helsingin yliopiston psykologian ja logopedian osastolla. Kognitiivinen neurotiede tutkii aivojen tiedonkäsittelyä, kuten havaitsemista, muistia, kieltä ja ajattelua. Opettajana hän korostaa muun muassa tutkivaa oppimista ja on pitkään vetänyt aivotutkimuskursseja psykologian opiskelijoille. Hän on julkaissut vuonna 2020 teoksen Kuinka ajatukset syntyvät? Kirja soveltuu kaikille lukijoille, jotka ovat kiinnostuneet aivotutkimuksen ajankohtaisista tutkimusteemoista ja ongelmista. Paavilainen sai Suomen tietokirjailijoiden oppikirjailijapalkinnon keväällä 2020.

Alumniyhdistyksen jäsenillä on mahdollisuus ostaa Petri Paavilaisen kirja Kuinka ajatukset syntyvät signeerauksella jäsenetuhintaan 24 € (ovh 34 €). Lue lisää tarjouksesta täältä.

Tietokirjaklubeilla perehdytään monipuolisesti tietokirjatyyppeihin ja -kirjailijoihin. Tietokirjallisuus kattaa 80 % kirjamarkkinoista ja Helsingin yliopisto on Suomen suurin tietokirjallisuuden sisällöntuottaja. Syksyn tietokirjaklubien ohjelman ovat suunnitelleet Humanistisen tiedekunnan dekaani, professori Pirjo Hiidenmaa ja emeritusprofessori Markku Löytönen.

Tiistai 7.12.2021 kello 17-18, Metsätalo sali 1 (Unioninkatu 40). Tapahtumaa voi seurata myös suoratoistona.

Samanlaisia tapahtumia

Kirjallisuuspiirin tutkijatiistai: Veli-Pekka Tynkkynen

Energian ja vallan kytkös on Venäjälle kohtalonkysymys, ja Putinin hallinto on hyödyntänyt öljyä ja kaasua poliittisten tavoitteidensa ajamiseen. Miten riippuvuutta fossiilienergiasta oikeutetaan tavallisille venäläisille ja millaista roolia se näytt..
Kuva: Ari Aalto