Hanami Japanissa 19.–31.3.2025

Hanami Japanissa 2025

Toiveuusinta alumnimatkasta Japaniin kirsikankukkien keskelle toteutuu maaliskuussa 2025! Tule mukaan upealle seikkailulle imemään vaikutteita japanilaisesta kulttuurista, jossa kauneus, harmonia ja mielen tyyneys arvotetaan korkealle. Tokion Uenon-puisto, jossa vierailemme Japanin-kierroksemme päätteeksi, on yksi maan suosituimmista kirsikankukkien katselupaikoista. Matkan varrelle mahtuu kuitenkin jo ennen sitä valtava määrä nähtävää upeiden muotopuutarhojen, taiteen, luonnonnähtävyyksien ja arkkitehtuurin muodossa.

Lennämme Osakaan, josta matkaamme Naran, Kioton, Hiroshiman, Kanazawan ja Hakonen kautta Tokioon tutustuen Japanin pitkään historiaan ja rikkaaseen kulttuuriin. Tutustumme useisiin arkkitehtonisiin nähtävyyksiin, kuten kultaiseen paviljonkiin Kinkaku-jihin ja Ryoanji-temppelin kuuluisaan kivipuutarhaan Kiotossa, nautimme paikallisesta ruokakulttuurista, osallistumme perinteiseen teeseremoniaan ja rentoudumme kylpylämajatalon eli ryokanin kuumissa lähteissä. Vierailemme Owakudanin laaksossa ihailemassa höyryäviä rikkikenttiä ja kraaterijärvi Ashilla nauttimassa Fuji-vuoren maisemista. Kaupungista toiseen matkustamme pääasiassa luotijunien mukavuudessa.

Matkalle osallistuu Alumniyhdistyksen aiemmalla Japanin-matkalla suuren suosion saavuttanut asiantuntija Aleksi Järvelä. Järvelä on Japanin-tutkimuksen väitöskirjatutkija Helsingin yliopistossa, ja hänen kiinnostuksen kohteitaan ovat kirjallisuus, kulttuuri ja erityisesti buddhalainen ajatushistoria. Mukanamme on myös paikallisopas.

Matkalle on vielä 3 kahden hengen huonetta ja 3 yhden hengen huonetta jäljellä – varaa omasi pian! (päivitetty 13.6.2024)

Varaukset ja tiedustelut matkatoimistolle: Axtours, alumni@axtours.fi.