Kirjallisuuspiiri: Anton Monti

Kirjailija Anton Monti. Kuva: Miikka Pirinen / S&S

Kuva: Miikka Pirinen

Maailman vaarallisimmaksi kutsutun rikollisjärjestön ’ndranghetan juuret ulottuvat satojen vuosien päähän. Vuonna 2021 uutisotsikoissa oli kaikkien aikojen suurin mafiaoikeudenkäynti, jossa syytettynä oli satoja ’ndranghetan jäseniä. Calabrialaisen ’ndranghetan menestys perustuu ennen muuta käsitykseen järjestön kunniallisuudesta – käsityksen jakavat niin järjestön kymmenet tuhannet jäsenet kuin aivan tavalliset italialaisetkin. Mistä kaikesta mafioista tuntemattomimman, ’ndranghetan, menestyksessä on kyse, ja mitä se kertoo Italiasta? Suomalais-italialaisen tietokirjailija Anton Montin teos n’dranghetasta oli vuoden 2021 suosituimpia tietoteoksia. Anton Montia haastattelee Mirjam Ilvas.

Kirjatarjous

Anton Montin viimeisempiä kirjoja Maailman vaarallisin rikollisjärjestö ’Ndrangheta ja Minne menet, Italia on mahdollista osta alennettuun alumnietuhintaan verkkokaupasta. Tilaa kirja Maailman vaarallisin rikollisjärjestö ’Ndrangheta hintaan 15 € + postituskulu 3,95 € (norm 34 €), tai Minne menet, Italia hintaan 10 € + postituskulu 3,95 € (ovh. 30€).

Käytä kampanjakoodia alumni22 verkkokaupassa hyödyntääksesi etua. Etu on voimassa 17.4. saakka. Rajoitettu määrä kirjoja on myynnissä itse tapahtumassa.

Kevään kirjallisuuspiirien ohjelman ovat suunnitelleet S&S:n kustantaja Mirjam Ilvas ja Teoksen toimitusjohtaja Nina Paavolainen.

Maanantai 11.4.2022 kello 17-18, Metsätalo Sali 1 (Unioninkatu 40). Tapahtumaa voi seurata myös suoratoistona.

Kuva: Helen Korpak

Kirjallisuuspiiri: Annika Luther

Kirjailija, biologi Annika Luther kertoo teoksestaan Rukiin viljava historia. Luther on koulutukseltaan biologi ja työskentelee biologian, maantieteen ja ihmisen ekologian lehtorina Töölön lukiossa. Kirjailijana häneltä on julkaistu aiemmin kolme romaani..
Kuva: MIlka Alanen